FANDOM

Nerwowyyuri
Uwaga!
Ten artykuł zawiera spoilery. Czytasz na własną odpowiedzialność!

Yuri Katsuki (勝生 勇利, Katsuki Yūri) – dwudziestotrzyletni, profesjonalny łyżwiarz figurowy pochodzący z Japonii, główny bohater anime Yuri!!! on Ice.

Historia

Urodził się w Hasetsu na wyspie Kyushu w Japonii, gdzie jego rodzice prowadzą jedną z ostatnich łaźni w niegdyś słynącym z gorących źródeł mieście.

Zaczął trenować łyżwiarstwo figurowe już jako dziecko w Ice Castle. Tam poznał Takeshi'ego Nishigori i Yuuko Nishigori, z którą podzielał fascynację Victorem Nikiforovem.

W wieku 18 lat wyjechał do Detroit. Tam trenował i jednocześnie studiował.

Wygląd

Yuri ma czarne, często zwichrzone włosy i brązowe oczy. Nosi prostokątne, lekko zaokrąglone na brzegach okulary z niebieskimi oprawkami, zdejmuje je podczas jazdy. Podczas publicznych występów jego włosy są zaczesane do tyłu. W czasie rozgrzewki nosi on czarno-niebieską bluzę, czarne spodnie z pionową niebieską kreską wzdłuż nogawek. Nosi on czarne rękawiczki, aby zapobiec obrażeniom w czasie wywrotki. Często zakłada dużo warstw ubrań by ukryć swoją nadwagę.

Łatwo tyje, ale kiedy jest w szczytowej formie, jego ciało, a zwłaszcza twarz nadal posiada miękkie cechy. Zapewne ma małe mięśnie ze względu na sport jaki uprawia.

Charakter

Yuri jest znany jako „łyżwiarz o największym szklanym sercu”. Jest miękki i bardzo łatwo go złamać - tak, że potrafi popaść w kilkumiesięczną depresję. Spokojny, miły i łatwo się zawstydza, ale pokazuje, że potrafić być uparty i rywalizować z innymi.

Kiedy Victor wziął go pod swoje skrzydła, Yuri zaczął powoli wierzyć w siebie. Jest zdeterminowany by spełnić swoje marzenia i nie zwraca uwagi na Plisetsky'ego, który próbuje go upokorzyć. Niestety nadal łatwo się zniechęca i nie wie jak radzić sobie z przegraną.

Podczas zawodów wydaje się być chłodniejszy i bardziej egocentryczny, ale jest to spowodowane lękiem przed porażką i jego chęcią wygranej, jednak dzięki Victorowi uczy się zwracać większą uwagę na ludzi wokół niego.

Fabuła

Odcinek 1 - Proste jak pierożki! Finał Grand Prix pełen łez

Odcinek 2 - Dwóch Yurich?! Dramat w Yutopii

Odcinek 3 - Ja jestem Erosem, a Eros jest mną?! Starcie Hasetsu na lodzie 

Odcinek 4 - Pokochaj siebie... I stwórz program dowolny!

Odcinek 5 - Twarze czerwonych buraków !! Pierwszy konkurs! Mistrzostwa Chugoku Shikoku i Kyushu

Odcinek 6 - W Chinach! Event otwarcia serii Grand Prix !! Puchar Chin krótki program

Odcinek 7 - W Chinach! Event otwarcia serii Grand Prix !! Puchar Chin program dowolny

Odcinek 8 - Yuri vs Yuri to Horror!! Rostelecom Cup, Krótki Program

Relacje

Victor Nikiforov

VictuuriKiss

Pocałunek Victora i Yuriego

Yuri od dziecka nie tylko podziwiał Nikiforova, ale także był jego zagorzałym fanem. Dla przykładu: Kiedy dowiedział się, że łyżwiarz kupił sobie pudla to nabył własnego i nazwał go Victor na cześć swojego idola.

Rosjanin zainteresował się Katsukim po obejrzeniu w sieci filmiku, na którym Yuri wykonuje wręcz idealną kopię programu Victora pt. „Stay close to me”. Wtedy zdecydował się zawiesić swoją karierę na rzecz trenowania młodego łyżwiarza. Nikiforov pomógł Katsukiemu zmienić wizerunek oraz poprawić podstawy techniczne w jeździe. Victor sprawił, że Yuri pokazał swoje prawdziwe umiejętności, które skrywał w sobie.

Victor jest bardzo bezpośredni w stosunku do Katsukiego. Często przekracza granice przestrzeni osobistej swojego podopiecznego, co na początku bardzo stresowało Yuriego. Tak bliska relacja z trenerem bardzo go przestraszyła. Z czasem jednak przyzwyczaił się do bliskości Nikiforova, ba nawet zaczął odwzajemniać niektóre gesty.

Yuri Plisetsky

Yuri jest świadomy reputacji Plisetsky'ego jako niesławnego „rosyjskiego punka” i mimo, że jest od niego młodszy o osiem lat, Katsuki nadal daje się przez niego zastraszyć. Ich pierwsze spotkanie odbyło się niemiłą pogawędką na ceremonii zamknięcia Finału Grand Prix.

Mimo to Yuri wciąż go podziwia, że jest tak utalentowany w tak młodym wieku oraz za technikę skoków. Widzi, że Yuri ma dużo pewności siebie i jest zazdrosny o to jak swobodnie Yuri umie rozmawiać i zachowywać się w towarzystwie Victora.

Minako Okukawa

Minako jest nauczycielką baletu i jedną z największych fanek Yuri'ego. Są bardzo blisko siebie, a Minako zapewnia, że Yuri jest dla niej jak syn. Kiedy był młodszy spędzał więcej czasu w jej szkole baletowej niż w domu.

Phichit Chulanont

Yuri i Phichit byli współlokatorami oraz „lodowymi-kompanami”, kiedy byli razem w Detroit. Są bliskimi przyjaciółmi, a Yuri często rozmawia z nim podstawowym tajskim.

Umiejętności

Kroki/Obroty

Yuri ma bardzo dobrze rozwiniętą, unikalną technikę kroków, które zostały dopracowane dzięki dużej ilości czasu spędzonego na lodzie. Znany jest również z przebiegu obrotów bardziej niż ze skoków. Dopiero jego występ w Chinach wynik techniczny przyćmił wynik prezentacji.

Skoki

Pod okiem Victora jego program stał się bardziej urozmaicony, mimo że jego trener nadal każe mu zamieniać skoki w krótkich programach na potrójnego Axel'a z wejściem Spread Eagle.

Wytrzymałość

Yuri ma dużą wytrzymałość co jest szczególnie przydatne w czasie jazdy dowolnego programu lub planowanie skoków w drugiej połowie programu, która niesie ocenę techniczną 1,1x.

Program

Seksijurek

Yuri tańczy Erosa

Krótki - In Regards to Love ~Eros~

Ta piosenka jest jednym z dwóch układów i obejmuje dwa różne aspekty miłości. Eros jest określana jako romantyczna i/lub miłość seksualna.

Sam program jest całkowicie obciążony tylnie, pierwsza część programu z sekwencji kroków i z trzech skoków (zgodnie z rozporządzeniem ISU) w drugiej połowie. Pierwszy skok to potrójny Axel ze Spread Eagle, drugi to poczwórny Salchow, a ostatni to kombinacja poczwórnego Toe i potrójnego Toe.

Dowolny - Yuri on ICE

Yuri on ICE to oryginalna kompozycja wykonana przez przyjaciela Yuri'ego w czasie jego pobytu w Detroit. Został on wykonany do reprezentowania jego kariery w łyżwiarstwie figurowym, ale do tego momentu został tak przerobiony, aby także opowiadał o historii Yuri'ego w czasie trenowania przez Victora.

Sam program posiada dwanaście skoków, ale są ustawione w siedmiu kombinacjach (więc program nie narusza zasad ośmiu skoków). Pierwsza połowa programu oferuje nam kombinację poczwórnego Toe, podwójnego Toe, poczwórnego Salchow'a, potrójnego Toe Loopa, potrójnego Axel'a i potrójnego flip'a. Jest krótki okres przerwy z dodatkowymi elementami łyżwiarstwa figurowego, począwszy od lonży, a następnie Spread Eagle, a potem Ina Bauer. Druga połowa składa się połączenie potrójnego Axela- Single Loop- Salchowa, potem potrójny Lutz-Triple kombinację odwracane, to sekwencja kroków. Pierwotnie planowanym ostatnim skokiem miał być poczwórny Toe Loop, ale Yuri spontanicznie zmienił go podczas mistrzostw Chin na poczwórnego Flip'a.

Duet - Stay Close to Me

Duet, który tańczy wraz z Victorem.

Ciekawostki

  • Nazwał swojego pudla Victor na cześć swojego idola.
  • Ma tendencję do tycia.
  • Katsuki (勝 生) można odczytać jako „Urodzony do wygranej”, a Yuri (勇 利) można odczytać jako „Odwagi, aby wygrać”.
    • Yurio czasami nazywa go prześmiewczo Yurim Katsudonem. Jest to aluzja do potrawki wieprzowej, którą Japończyk uwielbia.
  • Jego ulubione danie to katsudon, przez który najbardziej tyje, ponieważ posiada on aż 900 kcal.
    • Jest to również ulubione danie Victora.

Galeria

Yuri2

Aby zobaczyć całą galerię, kliknij tutaj.

Zobacz też...

Więcej z Fandomu

Losowa wiki