FANDOM

Yuzuru Hanyū (jap. 羽生結弦 Hanyū Yuzuru, ur. 7 grudnia 1994 w Sendai) – japoński łyżwiarz figurowy, startujący w kategorii solistów. Mistrz Olimpijski z Soczi 2014. Yuzuru Hanyū jest pierwszym Mistrzem Olimpijskim w kategorii solistów z kraju azjatyckiego. Jednocześnie został on najmłodszym zwycięzcą Zimowych Igrzysk Olimpijskich od 1948 r. Yuzuru Hanyū jest dwukrotnym mistrzem swojego kraju wśród juniorów oraz czterokrotnym wśród seniorów. W sezonie 2009-2010 został mistrzem świata juniorów. Zdobył również brązowy medal Mistrzostw Świata 2012 roku z Nicei. Dwukrotnie wywalczył srebrny medal Mistrzostw Czterech Kontynentów – w roku 2011 oraz 2013. W sezonie 2012/2013 zdobył srebrny medal w finale prestiżowego cyklu Grand Prix. 6 grudnia 2013 wygrał finał Grand Prix w łyżwiarstwie figurowym w Fukuoce (293,25 pkt.). W programie krótkim, na Igrzyskach Olimpijskich w Soczi w 2014 r. Yuzuru Hanyū uzyskał rekordową notę 101,45 pkt. Tym samym został pierwszym solistą w historii, który przekroczył granicę 100 punktów w programie krótkim. Wygrał również program dowolny z notą 178,64. W marcu 2014 r. został mistrzem świata. Hanyu jest pierwszym w historii łyżwiarzem figurowym, który złamał barierę 100 punktów za program krótki oraz 200 pkt. za program dowolny.

Ciekawostki

  • Postać Yuri'ego Katsuki'ego bardzo przypomina Yuzuru Hanyu. Spekuluje się, że to właśnie on stał się wzorem do stworzenia Yuri'ego.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki